Ciekawostki

Twój biznes obraca się wokół branży językowej? Zwiększ swoje zyski z pomocą projektowania mobilnego Mobile-forward design pomaga

Common Sense Advisory Research w 2016 roku postanowiło przeanalizować 150 marek oferujących 25 lub więcej języków na swoich stronach internetowych. W wyniku tych badań odkryto, że firmy wdrażające interfejsy podobne do aplikacji podtrzymują publikację w większej liczbie języków niż inne marki. Jest to ważne, ponieważ pokazuje praktyki projektowania witryn internetowych oraz pojawiający się trend, który CSA Research nazywało „projektowaniem mobilnym”. Nowe podejście ukierunkowane na doświadczenie użytkowników pozwala zredukować koszty i złożoność w rozwoju, a także przyspiesza szybkość treści w różnych regionach i językach.

Do projektu międzynarodowego poszukujesz profesjonalnego tłumacza, który będzie w stanie udźwignąć ciężar powierzonych mu zadań? Skonsultuj się z ekspertami z renomowanego biura tłumaczeń i bądź skuteczny w swoich działaniach.

W 2016 roku Ben Sargent, Content Globalization Strategist, dla Common Sense Advisory przygotował krótki raport „Mobile-Forward Design for Global Websites”. Kluczowe kwestie, które podkreślał ten dokument dotyczyły trzech kwestii, mianowicie:

  • marki globalne potrzebują co najmniej 58 języków, aby dotrzeć do globalnej publiczności,

  • większość marek nie przechodzi barierę 40 języków ze względu na ścianę ROI (ang. Return On Investment, zwrot z inwestycji),

  • marki z ponad 45 językami wykazują tendencję do „projektowania mobilnego”.

Projektowanie mobilne jest kolejną metamorfozą w cyfrowym doświadczeniu użytkownika. A jak pokazują fakty, klienci lubią i chcą jednego i takiego samego doświadczenia na wszystkich urządzeniach.

CSA Research w 2016 podało, że:

  • 87% marek z 25 lub więcej językami oferuje doświadczenie RWD w przynajmniej jednym państwie czy regionie,

  • 62% marek oferuje doświadczenie RWD je na wszystkich rynkach,

  • 13% marek wciąż nie oferuje wsparcia dla małych ekranów.

Trzeba zaznaczyć, że liderzy zapewniający najwyższą jakość obsługi klienta potrafią zapewnić użytkownikowi spójne wrażenie na wszystkich platformach i urządzeniach.

RWD, czyli Responsive Web Design, to technika projektowania strony www tak, aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna przeglądarki, na której jest wyświetlany.

Jedno doświadczenie użytkownika na wszystkich urządzeniach

Jest ono tak ważne dla firm działających na skalą globalną z prostej przyczyny. Bardzo duży procent pierwszych wizyt ma dziś swój początek na urządzeniach mobilnych. Jeśli więc witryna przypomina, a także funkcjonuje jak aplikacja pracuje na większe zaangażowanie oraz sprawia, że proces przejścia z przeglądarki aplikacji do aplikacji jest krótki.

Czołowe marki stawiają więc na rozwój projektowania mobilnego. To, co aktualnie więc dzieje się na komputerach można powiedzieć, że jest dla nich taką rozszerzoną wersją tego, co dostępne jest mobilnie. Przenosząc wrażenia klienta z przestrzeni mobilnej na komputer mamy do czynienia z projektowaniem mobilnym „Mobile-foward design”.

Zwróćmy uwagę na jeszcze jedną kwestię. Bardzo ważne staje się utrzymanie tych samych doświadczeń tak w Internecie stacjonarnym, jak i mobilnym. Jeśli witryna mobilna oferuje promocję lub pozwala użytkownikom sortować lub filtrować wyniki, ta sama funkcja musi zostać przeniesiona na pulpit. Jeśli marce nie uda się tego zrobić prawie na pewno może być pewna, że klient zareaguje negatywnie. Współczesny klient jest wymagający. Chce wszystko dostawać łatwo i szybko. Stąd pragnie zmieniać tablet na komputer, ale nie odczuć tej zmiany podczas buszowania po określonej witrynie. Jeśli damy to klientowi, będzie zadowolony.

To samo doświadczenie na każdym rynku

Trzeba wziąć pod uwagę coś jeszcze. Co? To, że nasz potencjalny lub obecny klient przemieszcza się. Może podróżować w celach zawodowych, rodzinnych, turystycznych czy nawet medycznych. To, że znajdują się tysiące kilometrów od domu nie zmieni ich podejścia, do tego, czego oczekują. Przebywając w dowolnym kraju czy miejscu na świecie, w którym mówi się w innym języku, po prosty oczekują, że będą mogli korzystać z tych samych funkcji i identycznego doświadczenia, jak w domu.

Korzyści…?

To, co daje to samo doświadczenie na wszystkich urządzeniach to upragnione niższe koszty. Z kolei to samo doświadczenie na wszystkich rynkach daje radość klientom, a najwyższa jakość ich obsługi zapewnia, że będą bardziej zaangażowani w markę. Zwróćmy uwagę, że gdy wszystkie rynki działają na tej samej platformie dostarczania treści i doświadczeń, można szybciej dodawać nowe języki.

Co jeszcze?

  • Łatwiej jest osiągnąć zwrot z inwestycji,

  • potrzeba mniej zasobów,

  • prędkość nowych treści i nowych funkcji idzie w górę,

  • poprawia się SEO,

  • rośnie zaangażowanie społeczne na rynkach globalnych.

A wszystko razem pozwala ci być w czołówce lub przodować przed innymi markami.

Czego potrzeba do projektowania mobilnego „Mobile-foward design”?

  • Witryna marki musi szybko się załadować,

  • strategie SEO i pay-per-click (PPC) muszą skupiać się na projektowaniu mobilnym „mobile-forward design”.

Co stanowi atrakcyjność trendu projektowania mobilnego?

Marki i tak muszą stawić czoła pewnym sprawom, a projektowanie mobilne im w tym pomaga.

Muszą uprościć reakcję na rozprzestrzenianie się kanałów cyfrowych. W ten sposób usprawniają swój rozwój, w tym rozwój treści.

Muszą obsługiwać przeskakiwanie ekranu, a także wziąć pod uwagę użytkowników zmieniających język. Potrzebna jest spójność, prostota i znajomość doświadczeń klienta.

Muszą poprawiać zwinność, użytkownik nie chce czekać na „ładujące się” treści.

Jak podaje CSA Research w raporcie „Mobile-Forward Design for Globar Websites” projektowanie mobilne rozwija wiele kluczowych celów biznesowych, w tym ulepsza doświadczenie użytkownika, poprawia zwinność i prędkość przepływu treści, lokalizacja jest łatwiejsza i pozwala na większy zasięg rynku.

Jeśli działasz lub zamierzasz działać na rynkach zagranicznych i inwestować w tłumaczenia, pamiętaj o tym trendzie. Ten, kto nie bierze sobie do serca zmian, zostaje w tyle, a nawet nie ma szans na przetrwanie.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]